The MBUS Pro. The all-steel back up sighting solution that delivers maximum functionality and strength with minimum bulk at a price that’s even smaller than its size. The dual aperture, windage adjustable rear and no-tool, elevation adjustable front excel in all 1913 Picatinny rail mounting applications, including rail-height gas blocks. Will not regulate with low profile or standard height gas blocks. Positive detents keep the MBUS PRO front and rear at standard AR sight height when deployed, and so low when they are stowed that you’ll never notice them until they’re needed. Narrow width front is compatible with most IR aiming laser and light installations for the professional user.
SPECS:
- All steel construction
- Elevation adjustment knob – no tools required
- Positive detents in both the up and down positions
- .432” height above rail at tallest point when stowed
- Standard AR sight height when deployed
- Stowed footprint covers less than 1 5/8” of rail
Das MBUS Pro. Die vollstahl Back-Up-Ziellösung, die maximale Funktionalität und Stärke bei minimalem Platzbedarf zu einem Preis bietet, der sogar kleiner ist als seine Größe. Die duale Öffnung, windage-verstellbare Rückseite und die höhenverstellbare Vorderseite ohne Werkzeug glänzen in allen 1913 Picatinny-Schienenanwendungen, einschließlich Gasblöcken in Schienenhöhe. Funktioniert nicht mit flachen oder standard hohen Gasblöcken. Positive Rastungen halten die MBUS PRO Vorder- und Rückseite in standard AR Sicht-Höhe, wenn sie im Einsatz sind, und so niedrig, wenn sie verstaut sind, dass du sie erst bemerkst, wenn du sie brauchst. Die schmale Vorderseite ist mit den meisten IR-Ziel-Laser- und Lichtinstallationen für den professionellen Benutzer kompatibel.
TECHNISCHE DATEN:
- Vollständige Stahlkonstruktion
- Höheneinstellknopf – keine Werkzeuge erforderlich
- Positive Rastungen in beiden Positionen (hoch und runter)
- .432” Höhe über der Schiene an der höchsten Stelle, wenn verstaut
- Standard AR Sicht-Höhe im Einsatz
- Der verstauter Platzbedarf beträgt weniger als 1 5/8” der Schiene