Multi-port brake softens felt recoil and reduces muzzle rise. A single expansion chamber and 42 total ports, 21 on each side, angled 7° forward, provide maximum recoil control. Gunsmithing required. Comes with a .220" (nominal) diameter exit hole that must be opened up to .020" larger than bullet diameter. Can be enlarged to allow bullets up to .44 caliber. Rear exterior of comp can be machined to conform to barrel.
SPECS: 4140 steel, chrome moly (CM), in the white or 416 stainless steel (SS), satin finish. 2-5⁄8" (6.6cm) long. Outside diameter; #1 - .625" (15.8mm)
Mehr...
Der Multi-Port-Bremsmechanismus verringert das empfundene Rückstoßgefühl und reduziert das Hochsteigen des Mündungsfeuers. Eine einzelne Erweiterungskammer und insgesamt 42 Ports, 21 auf jeder Seite, mit einem Winkel von 7° nach vorne, bieten maximalen Rückstoßkontrolle. Gunsmithing erforderlich. Kommt mit einem Ausgangsloch von .220" (nominal) Durchmesser, das auf .020" größer als der Geschossdurchmesser geöffnet werden muss. Kann vergrößert werden, um Geschosse bis zu .44 Kaliber zuzulassen. Die hintere Außenseite des Bremsmechanismus kann bearbeitet werden, um sich an den Lauf anzupassen.
SPECS: 4140 Stahl, Chrom-Moly (CM), in der weißen Ausführung oder 416 Edelstahl (SS), satinierte Oberfläche. 2-5⁄8" (6,6 cm) lang. Außendurchmesser; #1 - .625" (15,8 mm)
Anzahl der Bewertungen: 3
Von brownells.com: 3
Durchschnittliche Bewertung: 5
Did it Work or Not?(27.07.2010)
I installed this brake on my 300 win mag, the rifle with scope only tipped the scale at 8.25 pounds. After 10 shots I didnt want anything to do with the rifle.
I installed a Limbsaver recoil pad, and this muzzle brake.
I made a shot at 300 yards and watched the bullet impact the doe last year, it is well worth getting if you would like to save yourself from the punishment...
I would say the recoil is a little bit more than a .243, but not by much. My wife is 5'11" and 130 LBS. She shoots the win mag without any problems...
But, I am not a small guy, 6'5" 230 LBS.
This brake worked for me, I am buying another one for my Weatherby VAnguard Deluxe .270 win. Money well spent! The brake and coat of KG gun coat, really make the rifle look sharp.
Down Side - DONT FORGET YOUR EAR PLUGS!!!!!!!
Great product at a great price.(25.08.2010)
I put this brake on a .300 Remington Ultra Mag. Before the brake it had split my nose bad enough to require stitches. After the brake was installed it is like shooting a .308. This brake reduces recoil better than the much more expensive brake that is on my .338 Win Mag. I highly recommend it.
OUTSTANDING PRODUCT WONDERFUL PRICE(07.05.2011)
HAD THIS BRAKE ONLY HAD 1 RIFLE TO INSTALL IT ON A BULL BRARRELED RME 700 22-250 YEAH THE CALIBER WASNT A ERROR THE FITTING WELL LETS SAY YOU CANT EVEN TELL ITS NOT PART OF THE BARREL WITH A H&S PRECISION STOCK TRIGGER WORK THIS GUN LIKES ANUONE THAT FIRES IT AT 100 YARDS THERE HAS BEEN ATLEAST THREE SHOOTERS HAVE SHOT 6 ROUNDS ALL THE SHOTS WHERE TOUCHING EACH OTHER DEAD CENTER I AN WORKING ON 200 $ 300 YARD SHOOTING NOW CAUSE 100 HAS GOT BORING NOT SAYING THAT THE BRAKE MADE THE RIFLE THAT ACCURATE BUT IT DIDNT SHOOT THAT WELL BEFORE FOR ANYONE INTERESTED ID STOPPING RECOIL THIS IS THE ONE TO BUY
Artikel-Nr.: 860100128 SHREWD #1 MUZZLE BRAKE 22 CALIBER 1/2-28 CHROME MOLY SILVER Herstellerproduktnummer: NONE Der Multi-Port-Bremsmechanismus verringert das empfundene Rückstoßgefühl und reduziert das Hochsteigen des Mündungsfeuers. Eine einzelne Erweiterungskammer und insgesamt 42 Ports, 21 auf jeder Seite, mit einem Winkel von 7° nach vorne, bieten maximalen Rückstoßkontrolle. Gunsmithing erforderlich. Kommt mit einem Ausgangsloch von .220" (nominal) Durchmesser, das auf .020" größer als der Geschossdurchmesser geöffnet werden muss. Kann vergrößert werden, um Geschosse bis zu .44 Kaliber zuzulassen. Die hintere Außenseite des Bremsmechanismus kann bearbeitet werden, um sich an den Lauf anzupassen.
79.9EUR079,90 €
*
Nachbestellt, Lieferzeit ca. 4-12 Wochen aus dem Lager USA.
Artikel-Nr.: 860101128 SHREWD #1 MUZZLE BRAKE 22 CALIBER 1/2-28 SS SILVER Herstellerproduktnummer: NONE Der Multi-Port-Bremsmechanismus verringert das empfundene Rückstoßgefühl und reduziert das Hochsteigen des Mündungsfeuers. Eine einzelne Erweiterungskammer und insgesamt 42 Ports, 21 auf jeder Seite, mit einem Winkel von 7° nach vorne, bieten maximalen Rückstoßkontrolle. Gunsmithing erforderlich. Kommt mit einem Ausgangsloch von .220" (nominal) Durchmesser, das auf .020" größer als der Geschossdurchmesser geöffnet werden muss. Kann vergrößert werden, um Geschosse bis zu .44 Kaliber zuzulassen. Die hintere Außenseite des Bremsmechanismus kann bearbeitet werden, um sich an den Lauf anzupassen.
79.9EUR079,90 €
*
Nachbestellt, Lieferzeit ca. 4-12 Wochen aus dem Lager USA.
Multi-port brake softens felt recoil and reduces muzzle rise. A single expansion chamber and 42 total ports, 21 on each side, angled 7° forward, provide maximum recoil control. Gunsmithing required. Comes with a .220" (nominal) diameter exit hole that must be opened up to .020" larger than bullet diameter. Can be enlarged to allow bullets up to .44 caliber. Rear exterior of comp can be machined to conform to barrel.
SPECS: 4140 steel, chrome moly (CM), in the white or 416 stainless steel (SS), satin finish. 2-5⁄8" (6.6cm) long. Outside diameter; #1 - .625" (15.8mm)
Mehr...
Der Multi-Port-Bremsmechanismus verringert das empfundene Rückstoßgefühl und reduziert das Hochsteigen des Mündungsfeuers. Eine einzelne Erweiterungskammer und insgesamt 42 Ports, 21 auf jeder Seite, mit einem Winkel von 7° nach vorne, bieten maximalen Rückstoßkontrolle. Gunsmithing erforderlich. Kommt mit einem Ausgangsloch von .220" (nominal) Durchmesser, das auf .020" größer als der Geschossdurchmesser geöffnet werden muss. Kann vergrößert werden, um Geschosse bis zu .44 Kaliber zuzulassen. Die hintere Außenseite des Bremsmechanismus kann bearbeitet werden, um sich an den Lauf anzupassen.
SPECS: 4140 Stahl, Chrom-Moly (CM), in der weißen Ausführung oder 416 Edelstahl (SS), satinierte Oberfläche. 2-5⁄8" (6,6 cm) lang. Außendurchmesser; #1 - .625" (15,8 mm)
Anzahl der Bewertungen: 3
Von brownells.com: 3
Durchschnittliche Bewertung: 5
Did it Work or Not?(27.07.2010)
I installed this brake on my 300 win mag, the rifle with scope only tipped the scale at 8.25 pounds. After 10 shots I didnt want anything to do with the rifle.
I installed a Limbsaver recoil pad, and this muzzle brake.
I made a shot at 300 yards and watched the bullet impact the doe last year, it is well worth getting if you would like to save yourself from the punishment...
I would say the recoil is a little bit more than a .243, but not by much. My wife is 5'11" and 130 LBS. She shoots the win mag without any problems...
But, I am not a small guy, 6'5" 230 LBS.
This brake worked for me, I am buying another one for my Weatherby VAnguard Deluxe .270 win. Money well spent! The brake and coat of KG gun coat, really make the rifle look sharp.
Down Side - DONT FORGET YOUR EAR PLUGS!!!!!!!
Great product at a great price.(25.08.2010)
I put this brake on a .300 Remington Ultra Mag. Before the brake it had split my nose bad enough to require stitches. After the brake was installed it is like shooting a .308. This brake reduces recoil better than the much more expensive brake that is on my .338 Win Mag. I highly recommend it.
OUTSTANDING PRODUCT WONDERFUL PRICE(07.05.2011)
HAD THIS BRAKE ONLY HAD 1 RIFLE TO INSTALL IT ON A BULL BRARRELED RME 700 22-250 YEAH THE CALIBER WASNT A ERROR THE FITTING WELL LETS SAY YOU CANT EVEN TELL ITS NOT PART OF THE BARREL WITH A H&S PRECISION STOCK TRIGGER WORK THIS GUN LIKES ANUONE THAT FIRES IT AT 100 YARDS THERE HAS BEEN ATLEAST THREE SHOOTERS HAVE SHOT 6 ROUNDS ALL THE SHOTS WHERE TOUCHING EACH OTHER DEAD CENTER I AN WORKING ON 200 $ 300 YARD SHOOTING NOW CAUSE 100 HAS GOT BORING NOT SAYING THAT THE BRAKE MADE THE RIFLE THAT ACCURATE BUT IT DIDNT SHOOT THAT WELL BEFORE FOR ANYONE INTERESTED ID STOPPING RECOIL THIS IS THE ONE TO BUY